| печката в 2.0 dti 16v | |
|
+6paco_raban x14xe xarvatina ///Ivan VECTRA ерменчев 10 posters |
|
Автор | Съобщение |
---|
dicthebig Бута рушвети
Брой мнения : 25 Интереси : КОЛИ, ОРЪЖИЯ,ЖЕНИ (В ОБРАТЕН РЕД) Кара : VECTRA C20NE и Y20DTH Registration date : 28.06.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 19/11/2009, 10:11 | |
| Моята е С, и за това има разлики в таблото. Бутона есо е отделен за вътрешна циркулация на въздуха. Аз говоря за надпис на бордовака, на дисплея. А иначе без климатроника, я засичах една вечер с едно семеиство с 2 деца, от лук ойла до горе и кат се върнах на същата бензиностанция - пак до горе -- 5,100л /100
Със пуснат ще по-вече, ама тоя резултат ме задоволи и не меря вече.
Климатроника да лапне 1 - 1,5. Печката дърпа повече. И сега кат сви студ - РАБОТИ. Ама веднъж ми изкара пушек (около печката)- като загря(печката) и миришеше на гума. Дали опира някъде или е нещо вътре? Щот само един път ко направи за месец. | |
|
| |
ерменчев Xоди на шофьорски курсове
Брой мнения : 53 Град : ПЛОВДИВ Интереси : ЛОВ И ОПЕЛИ Кара : VEKTRA B 2.0 DTI 16V Registration date : 04.01.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 3/12/2009, 21:28 | |
| Колега може би като не е работила цяла година и сега като се е активирала е възможно 2-3 пъти да помирише докато и обгори горивната камера и ауспухчето.Моята също пропуши 1 или 2 пъти,но в момента,ако не я чуя,че е запалила не мога да разбера,че работи.Иначе ефекта на затопляне на ДВГ-то и респективно на купето е невероятен.А колкото до разхода на гориво не съм усетил някаква фрапираща разлика,може би защото мотора работи много малко време студен.Айде ЧАО и само зелени сфетофари. | |
|
| |
julkata Новак
Брой мнения : 7 Registration date : 28.12.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 28/12/2009, 14:45 | |
| Здравей колега. Темата е доста полезна, благодаря ти. И моята печка не се включва, или я чувам понякога, но на топъл двигател!!! Виждам че вече си навътре в нещата. Дай акъл моля те! Може ли да пишеш за начина на демонтиране обслужването на тази печица? | |
|
| |
ерменчев Xоди на шофьорски курсове
Брой мнения : 53 Град : ПЛОВДИВ Интереси : ЛОВ И ОПЕЛИ Кара : VEKTRA B 2.0 DTI 16V Registration date : 04.01.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 29/12/2009, 18:54 | |
| Здравей,колега.Първо пиши каква кола караш.Второ не е нормално при загрял двигател да ти пали печката,и пали ли изобщо?Виж я какъв модел е.Трябва да пали под 6 градуса и работи до като стрелката стигне до средата на синия участък.Ако твоята пали няма смисъл да я сваляш проблема най вероятно ти е софтоерен.Понякога в гаража не пали,но след като изкарам колата и усети,че температурата е по ниска от вън,запалва загрява и гасне.Опиши повече инфо за твоята.Чао за сега.
Последната промяна е направена от ерменчев на 1/2/2010, 22:19; мнението е било променяно общо 1 път | |
|
| |
julkata Новак
Брой мнения : 7 Registration date : 28.12.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 31/12/2009, 11:50 | |
| ВЕКТРА DTL 16V. Здрасти! Не знам дали пали, казах че само чувам вентилатора и то на топъл мотор. Знаеш че звука е специфичен, не го бъркам с нищо друго /като излитащ самолет/ или нещо подобно. Не пуши от ауспухчето под купето. Предполагам че не пали, само вие понякога и то на топъл дв. Преди се включваше при 3 градуса,но колата не загряваше по бързо. После почна да се вкл. за около 10 сек. и спира. Сега ти казвам, напълно ОТКАЧИ. Моделът е D3WZ Какво мислиш че може да е. Помагай моля те! Как да разбера дали пали изобщо! | |
|
| |
ерменчев Xоди на шофьорски курсове
Брой мнения : 53 Град : ПЛОВДИВ Интереси : ЛОВ И ОПЕЛИ Кара : VEKTRA B 2.0 DTI 16V Registration date : 04.01.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 31/12/2009, 14:01 | |
| При студен двигател след запалването му прави за около 10 сек.ТЕСТ и спира.След около 1 мин.помпичката от страни на печката започва да чука и в този момент запалва.След като запали оборотите на турбината се вдигат и звука се променя.При това положение от аспухчето трябва да излизат топли газове.Пиши на гугъла D3WZ и разгледай клипчетата на този модел на "EBERSPAHER" Чао и весело посрещане на новата година на теб и на всички колеги. | |
|
| |
julkata Новак
Брой мнения : 7 Registration date : 28.12.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 1/1/2010, 18:12 | |
| ЧНГ колеги. Много здраве и късмет на всички!!! | |
|
| |
ерменчев Xоди на шофьорски курсове
Брой мнения : 53 Град : ПЛОВДИВ Интереси : ЛОВ И ОПЕЛИ Кара : VEKTRA B 2.0 DTI 16V Registration date : 04.01.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 1/2/2010, 22:17 | |
| Здрасти julka!Какво стана?Подкара ли прословутото кюмбе? Моето работи невероятно тая зима.Просто съм очарован от тая екстра.Максимум на петата минута на -17градуса започва да духа топло в купето.Много съм доволен.Супер е.Пиши до къде стигна с начинанието. Чао за сега. | |
|
| |
julkata Новак
Брой мнения : 7 Registration date : 28.12.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 6/2/2010, 21:27 | |
| Радвам се за твоята печичка, нека ти прави жега , та да видиш как им е на онези в Африка:)))) На моята май и трябва психиатър. Карам и си мръзна докато стрелката излезе от синята зона. И точно в този момент се включва тази пущина и работи като за световно. Загрява до 90 градуса и тогава спира. После не и чувам гласа цяла седмица. Друг път на 90 гр. решава да се включи. Трети път решава че трябва да гръмне докато карам. И така... все някоя магария. Нещо я шашна, но незнам какво. Тъпото е че колата загрява бавно и разхода е 10-12л градско. Кофти нали? Ako имаш идея.. БЛАГОДАРЯ!!!!! | |
|
| |
ерменчев Xоди на шофьорски курсове
Брой мнения : 53 Град : ПЛОВДИВ Интереси : ЛОВ И ОПЕЛИ Кара : VEKTRA B 2.0 DTI 16V Registration date : 04.01.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 16/2/2010, 20:20 | |
| Колега,моето мнение е,че проблема е софтуерен или някой датчик не е в час.Положението в което си май върви към кодочетец.И то хубаво е да го направиш докато е още студено времето за да можеш да я пробваш защото стопли ли се няма да се активира.Успе и пиши какво е станало. | |
|
| |
julkata Новак
Брой мнения : 7 Registration date : 28.12.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 19/2/2010, 20:13 | |
| Според мен няма нищо софтуерно в този вид печки. В разни руски сайтове си греят кофи вода насред поляната. Само един акумулатор и нафта. Мисля че в опела печката се включва от датчик за външна температура, а се спира от датчик за температурата на двигателя,подобно на вентилатора на радиатора, логично е да е такъв принципът. Компа тук няма никаква роля. Ония на поляната не разчитат на никакъв софтуер, повярвай ми. Всичко включват ръчно. А в колата това го правят тези проклети датчици, но не знам къде се намират и как да ги проверя. | |
|
| |
ерменчев Xоди на шофьорски курсове
Брой мнения : 53 Град : ПЛОВДИВ Интереси : ЛОВ И ОПЕЛИ Кара : VEKTRA B 2.0 DTI 16V Registration date : 04.01.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 23/2/2010, 20:14 | |
| julka според мен не е така.Ония на поляната имат пулт към,който включват печката и я палят принудително,а елерктрониката в печката е в самия капак на печката.В нея има подгряваща сверщ,температурен датчик,датчик за горене,датчик за прегряване,платката управлява още помпата и мотора на турбината.Всички тия датчици без подгряващата свещ се настройва посредством компютър.На моята и хванаха свеща,че е изгоряла точно на кодочетец в "Стефанов сервиз".Затуй си мисля,че я управлява комп.Мисля,че единият датчик е до кутията на филтъра на климатика от към шофьора,(ако е с ляв волан),но за други незнам.Дано да съм бил полезен.Чао. | |
|
| |
PIT Новак
Брой мнения : 9 Град : София Кара : Citroen Xantia II ACTIVA 2.0 HDI Registration date : 07.04.2010
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 7/4/2010, 13:32 | |
| Здравейте, Регистрирах се специално заради тази тема. Карам Xantia II 2.0 HDI и колата ми е с такава печка - D3W Z. Печката може да се запали и принудително при топло време и то не е никак трудно. Поне на моята кола, печката е свързана на букса с 4 кабела - Маса, + през бушон 20А, диагностичен и един който през реле му се подава + (това трябва да го проверя какво точно се подава) когато температурата е под 5 градуса. Диагностичния кабел няма общо с електрониката по колата. Той е изведен на отделна буксичка, висяща свободно. За да я запаля просто вадя релето , окъсявам му контактите в буксата и паля колата. Печката тръгва :). Това че е запалена колата, явно печката го следи по напрежението. Не виждам от къде другаде може да е. Тази процедура си е официално описана за тестване и в документацията на Ситроен. В момента се занимавам точно с подкарването на въпросната печка, понеже при мен тръгва и после спира. Набавих си и часовник за нея, с който да изкарам грешките, които дава. В момента е разглобена цялата и днес ще я затварям и тествам отново. Съмненията ми за сега са в неправилно дозиране от страна на помпата или евентуално свещ, въпреки че при измерване с мултицет, стойността на съпротивлението и е в норми, а и изглежда добре. Ако имате въпроси ще се радвам да помогна. Имам разни документи за нея :) Поздрави! | |
|
| |
julkata Новак
Брой мнения : 7 Registration date : 28.12.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 15/4/2010, 18:23 | |
| Здравей, PIT. Би ли обяснил по- подробно номера с релето. Моята също има букса с 4 кабела и една с 2 която май е за нафтовата помпичка. Проверих кабелите , има ток в буксите, но незнам как да стартирам печката. Моля те, дай светлинка по въпроса! | |
|
| |
PIT Новак
Брой мнения : 9 Град : София Кара : Citroen Xantia II ACTIVA 2.0 HDI Registration date : 07.04.2010
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 15/4/2010, 20:53 | |
| Такааа :-) Първо да се похваля че след сглобяването, печката тръгна ... е след едно обезвъздушаване, че първия път спря и каза че е прегряла и да си проверя циркулацията на водата :-) Това с "има ток в буксите" не звучи особено сериозно :-) но както и да е. Ако управлението и стартирането е по същия начин при вас то най добре е да се види къде излиза кабела за стартиране - евентуално пак на реле... На него да се подаде +12. При откачена букса е малко неудобно, понеже и другите 2 кабела ще са ти откачени (+12 и маса). Мога да ви дам една схемка, как е при нас свързването Заграденото в ляво е самата печка с вътре: 1.1 турбинка за въздух 1.2 свещ и трите датчика - за горене, температура на водата на входа и на изхода 2.2 е помпичката през двоен кабел Както се вижда от четворната букса горните 2 кабела отиват на +12 през бушон и маса Третия заедно с + и - отива на букса тройка. Тя е за диагностика. Четвъртия е за стартиране и е през реле, което се захранва само при контакт (клема +15). Реално печката може да работи и без да е запалена колата а само на контакт. Аз окъсявам краче 3 и 5 на релето и при подаден контакт на колата (клема +15 се захранва с 12 волта) печката започва процедура по стартиране. Процедурата е следната: Първо се прави диагностичен тест на електронните компоненти. Може да се чуе как за кратко се развърта турбинката. Ако реши че всичко ѝ е наред след няколко секунди се подава напрежение на свещта. След още 20-тина секунди започва подаване на гориво. Това може да се чуе като цъкане на помпичката. Тя щрака като реленце. При вас като е забутана зад мотора, не знам какво може да се чуе.. но пробвайте. Ако усети че се е получило запалване на горивото (чрез датчика за горене) започва подаване на вуздух с турбинката. Постепенно се усилва нейната скорост и скоростта на подаване на горивото - учестяване на цъкането на помпичката. Ако процеса по разгаряне е успешен печката минава в режим на пълна мощност и звучи като реактивен двигател :-) Ето тук има аудио запис на целия този процес на такава печка при VW T4 http://galerie.t4-wiki.de/main.php?g2_itemId=1015На този сайт за Т4 има доста описания на печката http://www.t4-wiki.de/wiki/ZuheizerМалко Troubleshooting http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_(Fehlersuche)(цялото е линк, ама като му сложа тагове нещо се бъгва цялото мнение, така че си го копирайте със все скобките докрая) Ако още в началото след автодиагностиката нищо не се случи, явно сама е открила проблем и ще е хубаво да се направи Диагностика да се види каква е грешката която се е записала. Ако направи опит след това да тръгне но неуспешен - също. За сега това мога да кажа. Ако имате още въпроси съм насреща. Ако трябва ще помагам и с диагностиката. В момента разполагам с необходимия контролер. Поздрави! ПП Сега погледнах нагоре и видях че колегата ерменчев е обяснил процеса.. бях забравил че съм го чел и тук това (то за това и не го написах предния път де :-)) но все пак... :-) | |
|
| |
PIT Новак
Брой мнения : 9 Град : София Кара : Citroen Xantia II ACTIVA 2.0 HDI Registration date : 07.04.2010
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 15/4/2010, 21:32 | |
| - ерменчев написа:
- julka според мен не е така.Ония на поляната имат пулт към,който включват печката и я палят принудително,а елерктрониката в печката е в самия капак на печката.В нея има подгряваща сверщ,температурен датчик,датчик за горене,датчик за прегряване,платката управлява още помпата и мотора на турбината.Всички тия датчици без подгряващата свещ се настройва посредством компютър.На моята и хванаха свеща,че е изгоряла точно на кодочетец в "Стефанов сервиз".Затуй си мисля,че я управлява комп.Мисля,че единият датчик е до кутията на филтъра на климатика от към шофьора,(ако е с ляв волан),но за други незнам.Дано да съм бил полезен.Чао.
По принцип се гаси при достигане на температура на водата в самата печка. Запалването е по външна температъра (някакъв датчик на колата, не на печката), и температура на водата в печката под 65 градуса (при Xantia-та) | |
|
| |
peshocom Новак
Брой мнения : 10 Град : Стара Загора Интереси : Proaudio Кара : Vectra B Caravan Milenium Registration date : 03.01.2011
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 3/1/2011, 12:29 | |
| Здравейте колеги и ЧНГ от скоро си купих Вектра с такава печка и започнах да се интересувам. Колата без значение градско или на дълго не вдига повече от 75 градуса ,оточни се ,че печката не грее и термостата не затваря плътно. Смених го срещу 90лв за кола с климатроник немски! Сега колата по-бързо загрява и държи 88-90 града, но остана проблема с печката.При 0-5 града се включва(чува се) за 10ина секунди върти вентилатора след 40секунди започва да цъка нафтовата помпа развърта се вента и така за 20-40 секунди след което минава в режим на гасене т.е. спира помпата и обдухва. Но най-вероятно не пали нафтата и така се пробва два три пъти на палене на двигатела. Т.е. хубавото е ,че не се е заключила както го описвате.Какво предлагате да направя? В СтЗ къде да ми я диагностицират и от къде да намеря свещ за нея ако трябва? БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО! | |
|
| |
peshocom Новак
Брой мнения : 10 Град : Стара Загора Интереси : Proaudio Кара : Vectra B Caravan Milenium Registration date : 03.01.2011
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 4/1/2011, 09:36 | |
| Ходих на диагностика и там също се изписа свещт ,но майстора казва ,че по неговия опит като я сменя пак да е същото сиреч трониката да е болна ,но аз съм оптимистт и искам да я сменя ама остава проблема каква е точна(марка,модел,номер) и къде да я намеря в Стара Загора? Майстора е Мариан до ресторант Лешника и има TECH 2.Имах и приблем в ABS и грешката беше "низко напрежение в захранващо(управляващо) реле".Свали го отряза му капака с флекса на електронния блок де,препои му силовите транзистори всички едри спойки и воала.Това всичко плюс смяна на езика на MID-а за 70лв.А АBS-то е 430 модел и било редовен номер за модела. | |
|
| |
PIT Новак
Брой мнения : 9 Град : София Кара : Citroen Xantia II ACTIVA 2.0 HDI Registration date : 07.04.2010
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 5/1/2011, 00:12 | |
| | |
|
| |
PIT Новак
Брой мнения : 9 Град : София Кара : Citroen Xantia II ACTIVA 2.0 HDI Registration date : 07.04.2010
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 5/1/2011, 10:42 | |
| От сервиз Мичел (в София на околовръстното) я е купувал, но не помни цената. Имат сайт, може да видиш контактите и да попиташ. Аз от там си купувах гарнитури за моята като я разглобявах.
А за всички да кажа :) с един познат сме почти готови с проект - автономна печка. Ще може да се програмира, пуска ръчно и диагностицира. Ще може да се управлява и от дистанционно. Ако има заинтересовани, ще дам повече информация. :) | |
|
| |
peshocom Новак
Брой мнения : 10 Град : Стара Загора Интереси : Proaudio Кара : Vectra B Caravan Milenium Registration date : 03.01.2011
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 5/1/2011, 15:15 | |
| Вчера купих свеща от магазина на христо ботев до руски за 85лв ,но не съм я сменил.Номера който вече го няма на пазара е 0100226228 ,а новия е 0100226340 на Беру единственно, друг не я прави . | |
|
| |
PIT Новак
Брой мнения : 9 Град : София Кара : Citroen Xantia II ACTIVA 2.0 HDI Registration date : 07.04.2010
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 5/1/2011, 15:32 | |
| Явно 0100226340 е заместителя на 0100226228. При моя познат старата свещ също е 0100226228, та препдолагам и той е сменил с 0100226340. в линка по-горе от T4-wiki са ги дали и двата номера. | |
|
| |
ерменчев Xоди на шофьорски курсове
Брой мнения : 53 Град : ПЛОВДИВ Интереси : ЛОВ И ОПЕЛИ Кара : VEKTRA B 2.0 DTI 16V Registration date : 04.01.2009
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 5/1/2011, 19:52 | |
| Здрвейте,колеги и ЧНГ Колеги печката се активира при външна температура по ниска от 5 градуса и температура на охлаждаща течност по ниска от 75гадуса. t<75гр.запалва на пълна мощност. t=80гр.минава на половин мощност. t=85гр.печката гасне. Когато мине на половин мощност и температурата падне на 75 градуса отново включва на пълна.Това се случва при не добре работещ термостат.И при туй често включване и изключване идва един момент,когато свеща изгаря.А туй за BERU е така само тая фирма ги произвежда,когато търсих моята тръгнах от 225лева(Стефанов сервиз),та стигнах до 65лева поръчка от София,чрез един магазин. Лично моят съвет до peshocom е да си свалиш цялата печка и да си я обслужиш в гаража на масата.Няма нищо сложно. Чао и пиши какво е положението след,като я подкараш. | |
|
| |
PIT Новак
Брой мнения : 9 Град : София Кара : Citroen Xantia II ACTIVA 2.0 HDI Registration date : 07.04.2010
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 5/1/2011, 23:30 | |
| | |
|
| |
peshocom Новак
Брой мнения : 10 Град : Стара Загора Интереси : Proaudio Кара : Vectra B Caravan Milenium Registration date : 03.01.2011
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v 6/1/2011, 21:53 | |
| Днеска я смених тази гадина -цял ден газурчене изпонадрани ръце и много мъки с тея капачета на зглабяне.Много беше полезен клипа за сервиз https://www.youtube.com/watch?v=14SUSxfPHPY По-лесно е като се наддигне горивния филтър, и се свали кората от долу и пак трябваше да сме двама за зглабянето. Сега равносметката е 20минутен къдеж и вече работеща печка.Вярно друго щеше да си я сваля и да я рехабилитирам ама на мен и на мясато ми се виде зор пък свалянето как ще стане- не ми стига акъла. | |
|
| |
Sponsored content
| Заглавие: Re: печката в 2.0 dti 16v | |
| |
|
| |
| печката в 2.0 dti 16v | |
|